S produktem vyběhněte na trh, i kdybyste si ještě zapínali košili

Jedna gramatická chyba v popisu nového produktu je zničující představa. Největší nebezpečí se skrývá někde jinde. Nebezpečí, že nikdo váš produkt nebude chtít.

DSC00473.JPG

Dnes na přednášce mě to trklo, v čem je vlastně problém s podnikavostí. Proč je tak málo lidí podnikavých? Proč každý nezačíná úžasnou firmu. Proč každý nejde namazat dveře, když vržou. Proč každý číšník nedělá skvělý servis. Jedním z důvodů je to, že jste strávili více než deset, patnáct let ve škole, kde jste byli odměňování za bezchybnost.

Když padne otázka na přednášce, na meetingu, co se většinou stane? Všichni jsou zticha, protože se bojí.

Bojíme se, že uděláme chybu, bojíme se, že řekneme něco hloupého. Máme strach, že budeme lidem pro smích.

Proto většina lidí chodí s nápadem na podnikání roky po světě a nikam se neposunou. Wantrepreneur místo entrepreneur. Školy nás známkovali za všechny správně odpovědi. Paní učitelka vám dala hvězdičku, když jste měli domácí úkol gramaticky správně a ještě bez skvrnky od inkoustu.

Co s tím?

Vyběhněte s vaším produktem, s vaší myšlenkou na trh, ještě když není ani dopečená. Největší riziko totiž není v nedokonalosti, ale v tom, že to nikdo nebude chtít. Mazlíte se s myšlenkou na super business? Do pár týdnů ať je první produkt k prodeji.

Pokud nejste v businessu s kardio stimulátory, lidé vám chybu odpustí. A hlavně se toho sakra naučíte na všech, kteří si začnou stěžovat na to, co je všechno špatně. Kritika bude první známka toho, že je o vaše dovednosti, o váš produkt, o váš nápad zájem.

Nejhorší není ostrá kritika vašeho businessu. Nejhorší je totální apatie a žádná odezva od zákazníků. Trh si nebere servítky. Vyběhněte s produktem na trh, i kdybyste si ještě zapínali košili.

Líbil se vám článek?  Přečtěte si čtenáři oblíbený článek Stojíte na eskalátoru a čekáte?, který na něj volně navazuje. Doporučuji!