"Na to si ještě nikdo nestěžoval." = klišé v zákaznickém servisu

Je jedno, jestli si na to někdo stěžoval nebo ne. To, co musíte ukázat zákazníkovi je empatie, ukázat mu že máte zájem řešit jeho problém a nechat si od něj vysvětlit, co ho trápí. Až pak můžete něco řešit.

Před pár dny jsem spal na hotelu. V pokoji byl slyšet neustálý brum, jako kdyby někdo ze sousedů zapomněl zapnutý větrák v koupelně. Nedalo se u toho spát, zvuk jak od zapnutého starého funícího notebooku. Vydal jsem se tedy na prohlídku po chodbě, jestli přijdu na to, ze kterého pokoje to je. A hele, hned vedle mého pokoje 25 najdu plynovou kotelnu. Plynovou kotelnu ve 2. (!) patře uprostřed pokojů. Kotel přiléhal na zeď, kde jsem měl hlavu a najednou mi bylo vše jasné - dnes se nevyspím, recepce zavřená. Jediné, co situaci trochu zlepšilo, byly sluchátka. Se sluchátky v uších jsem dlouho nespal, ale i tak - díky Samsungu!

Ráno při odchodu pochválím čisto v celém hotelu paní recepční, výbornou snídani a zmíním se o problému s hlukem v pokoji.

"To je zvláštní, na to si ještě nikdo nestěžoval. Tak vám příště dám jiný pokoj."

Nepřišel ani návrh řešení, kompenzace či třeba jen snaha mě pochopit. Proto pokud si někdo stěžuje, zkuste ho nejdříve pochopit, pak navrhnout nějaké řešení. A bacha na 25ku!

Edit: Gramatika. Děkuji Andre!