Deset nejdůležitějších věcí, které jsem se naučil z více než 150 přečtených knih a tří let na vysoké

DSC00604.JPG

1. Strategie a plán je důležitější než vaše nadšení.

Ano, možná to opravdu myslíte dobře. Chcete uspět, chcete podnikat, dodělat vysokou, chcete začít nový projekt v práci. Věřte mi, ostatní lidé vaše nadšení budou sdílet jen poskrovnu  Nezajímá je vaše nadšení, ptají se – „co je v tom pro mně?“. Pokud nemáte jasnou strategii jak uspět, zůstanou vám na konci vašeho snažení jen dluhy, slzy a zničené sny. Musíte mít jasnou strategii, jak uspět. Nadšení rychle opadne, ale pokud máte dobrý systém, ten vás podrží nad vodou.

2. Znejte své šance ještě předtím, než se pustíte do boje.

Představte si generála, který si neudělá průzkum krajiny, kam se chce vydat. Generála, který nesleduje kroky svého protivníka, který nepoměřuje své šance a sílu svého vojska s protivníkem. Můžete mít nejlepší plán a strategii na světě, všechno nadšení světa, ale pokud jste si neudělali průzkum boje, do kterého se chcete vydat, propadáte nejspíše pocitu „musím uspět“. To je pocit, že vy přece uspějete, vám se bude dařit a nebudete řešit problémy, které řešili ostatní. Nemusíte uspět. Podívejte se, kolik lidí se pokusilo o to, co chcete dokázat. Pokud to dokázal jeden z milionu, co uděláte? Buď změňte plán, nebo buďte krutě dobří.

3. Zapomeňte na talent, důležitý je trénink.

Mozart v době své první větší slávy měl natrénováno dvakrát tolik hodin, než ostatní porovnatelní hudební mistři jeho věku. Je snadné věřit na talent, protože když vidíte profesionální vystoupení (ať už v cirkusu, v businessu nebo na sportovišti), vypadá to hrozně snadně. Pak je svádivé svalit to na talent. Že jste se špatně narodili, nemáte dostatek talentu. Buďte trpěliví, tvrdě trénujte a trénujte chytře. Nedoufejte v talent.

4. Kašlete na vaše pokroky a řešte jen výsledky. Vaši zákazníci na ně také kašlou.

Náš mozek tvrdě demotivuje mu připomínat, že děláte pokroky. Lidé na dietě, kterým sociologové v jednom z výzkumů připomínali, jaké dělají pokroky, velmi rychle začali propadat čokoládě, sladkostem a přestali cvičit. Je daleko efektivnější se soustředit na hlavní důvod, proč jste se pustili do toho, co chcete. Soustřeďte se a připomínejte si právě váš cíl a důvod, proč jste se do toho pustili. Nebo vás také potěší v autoservisu snaha automechanika, že sice vaše auto nemá včas hotové, ale už udělal velký pokrok?

5. Na začátku vám stačí polovičatý produkt.

To nejhorší v businessu co se vám může stát, není ostrá kritika, ale apatie, žádný zájem o vaše služby. Pokud jsou vaše služby tak brutálně průměrné, že jste analogií k nádražní trojce, máte zaděláno na velký problém. Buďte sakra dobrý, nebo sakra levný. Internet přinesl větší možnosti – zákazník si může daleko snadněji vybírat a hádejte, koho si vybere - průměr, nebo to nejlepší v jeho světě, v jeho možnostech?

Proto o dalších pěti v dalším postu. 

Líbil se vám článek? Přihlašte se pro odběr newsletteru (formulář je na levé straně stránky) a získejte tak další business tipy a nové ebooky zdarma. Žádný spam, žádné kraviny.