Neúspěch a racionalizace

Lidé rádi mluví o tom, když se něco nepovede. Jak dlouho budeme mluvit o kandidátech, kteří vypadnou. Jak dlouho  se mluvilo o Okamurovi, jak dlouho se bude mluvit o dalších. Úspěch je poměrně neatraktivní záležitosti. Když se nám něco nepovede, snažíme se najít nějaký důvod. Měl jsem málo času, zákazník byl příliš náročný, nebyl jsem vyspalý, nedostali jsme jasné instrukce… přijde mi, že se obecně rádi vymlouváme. Hledáme důvody, proč se něco nepovedlo. Je daleko těžší najít důvody, proč se něco povedlo. Málokdy uslyšíte někoho mluvit v hospodě o tom, jak mají dobře vymyšlení design prostírání, stolů nebo jak mají dobrý interiér. Stěžování si na kvalitu jídla, obsluhy a milion dalších věcí je snazší.

Je potřeba jít ale co nejdříve s vaší kůží na trh a to pravidelně. Dělejte něco, kde můžete opravdu něco ztratit. Mluvte na dalším meetingu, připravte si nějakou inovaci v práci, uspořádejte party pro vaše známé. Proč to dělat, proč o tom pořád psát? Je to jednoduché:

Pokud se vám bude dařit, vaše neúspěchy vám každý rychle odpustí. 

Potřebujete ale na cestě neúspěchy, nefungující design, návrhy a projekty. Co jste se z nich naučili? Jak to můžete použít?

Co můžete zítra začít, zorganizovat, udělat?