Tři nejdůležitější úkoly a Parkinsonův zákon

 The Emergent Task Planner

The Emergent Task Planner

To se fakt nedá všechno stíhat. Jak si plánovat den, když se pořád něco mění? 

Také máte občas pocit, že plánování je naprosto k ničemu? Rozvrhnete si večer hezky následující den, napíšete si úkoly co byste chtěli stihnout a druhý den vám do toho spadne jeden nový úkol, jedna schůzka a z vašeho seznamu úkolů večer zůstane polovina neudělaná. Některé věci je podle mě jednodušší dělat jednodušeji. 

Vyzkoušel jsem různé způsoby plánování a v rámci mého testování jsem si všiml dvou věcí. Čím více úkolů mám, tím hůře se splňují (no-brainer) a čím důležitější je deadline a daný úkol, tím je větší šance, že ho dokončím. Proč tedy nespojit tyhle dvě věci dohromady - každý den si dát na seznam tři nejdůležitější úkoly pro daný den (tzv. Most Important Tasks, MITs) a u každého si dát deadline do kdy ho splníte. Pro tyto účely používám Emergent Task Planner, do kterého si můžete napsat jak vaše nejdůležitější úkoly tak logovat co jste kdy dělali kterou hodinu.

Práce má tendenci zabrat tolik času, kolik jí dáte (tzv. Parkinsonův zákon), proti tomu se dá bránit právě deadline, která je alespoň trochu realistická. Jasně, mrakodrap za den nepostavíte (v Číně to prý stihnou za patnáct) , ale dát si vaší interní deadline vám rozhodně pomůže být efektivnější. A hlavně - budete snadněji ostatním říkat ne, když víte, co musíte kdy dokončit. A že vám hoří váš termín. 

Každý den si stanovte tři nejdůležitější úkoly a deadliny ke každému úkolu a věřím, že se vám podaří překonat KOPR