Jakub Šafránek

View Original

Jak získat pozornost bez toho, abyste museli pracně přesvědčovat

Čím více má člověk možností, tím hůře se vám bude získávat pozornost. Ve firmě je tři tisíce zaměstnanců, proč povýšit zrovna vás? Na pultu v Albertu za kolejí mám na výběr mezi více než patnácti druhy jogurtů od několika různých společností. Utratili jste tisíce či miliony za to, aby o vás zákazník věděl. Strávili jste tisíce hodin prací, stovky hodin přesčasů. Přesto se nic nestalo - nebyli jste povýšeni, váš produkt nikdo nekupuje.

Co je tedy klíčem vašeho osobního marketingu, tedy Vás, s.r.o.? Získání pozornosti. Když nezískáte pozornost, nikdo si vás nevšimne. Proto lidé obchází rozdavače letáků v metru, nechodí na průměrný smažák u stánku na Václaváků a když se rozhodují pro víno k hezkému večeru, málokdo volí průměrné víno z průměrné vinařské oblasti dolních Lovosic. Při procházce Celetnou mě trknul pán hrající na skleničky naplněné různých množstvím vody. Jsem naprosto rezistentní pražák, kterého na ulici zaskočí jedině výbuch dynamitu a zemětřesení. Jak to, že si mě přesto tento umělec získal? Umí získat pozornost. Dělá něco, co je výjimečné. 

Váš osobní marketing, tedy Vy, s.r.o. a váš úspěch, vaše štěstí, závisí na faktoru získání pozornosti. Čím více pozornosti máte, tím větší máte sílu. Pozornost ostatních je tedy vaším kapitálem.