Jakub Šafránek

View Original

Prodat vysoko, nakoupit nízko

“With money in your pocket, you are wise, and you are handsome, and you sing well too” Yiddish proverb

Vše co vidím je o penězích. Každé rozhodnutí v sobě nese peníze. Čím více o nich přemýšlíte, tím víc vás to často činí méně šťastnými. Peníze přitahují. Ferrari, Mercedes, Hyatt, Four Seasons, golf, Nespresso, Dior, Gucii – značky, kde jde o detaily.

U Cartiera často potkáte dvojité dveře. Projdete prvními a čekáte, než se za vámi zavřou. Tají se vám dech při pohledu na všechny ty diamantové šperky, náhrdelníky, bílé zlato a další lásky našich srdcí, které si můžete nejen prohlédnout naživo, ale samozřejmě ihned vyzkoušet na ruce, krku či prstíku.

Peněz je potřeba se nebát, stejně jako práce, z které peníze vycházejí. Za peníze se nedá koupit štěstí, zdraví či spokojenost, ale spoustu věcí, které k nim vedou. Neznám větších učitelů a zdroje inspirace, než profesionálů a vysoké ceny, pokud má své opodstatnění.

Je mnoho důvodů, proč mít rád značky. Podívejme se ale především na ten důvod čistě pragmatický – v životě něco chcete, proč se nepodívat jak to dělají ti, co si účtují nehorázné ceny? Dělají to totiž nejlépe.

Cena je věc relativní, pokud někdo dokáže prodat velmi vysoko a nakoupit úplně nejníž to je opravdové umění. Vysoké náklady netáhnou, učme se od těch, kteří to myslí opravdu vážně.