Být vidět vs. mít dopad

1177581_39368842 (1).jpg

Někdy možná máte pocit, že být známým znamená to samé jako být úspěšným. Počet followerů a lajků v řádů tisíců tak musí nutně zajistit reálný dopad na společnost, váš život a váš příjem.

Nemusí.

Počet followerů, lajků, odběratelů vašeho blogu a fakt, že váš obličej pozná každá druhá servírka i v třetí cenové skupině hospod na východní Ukrajině vám nemusí přinést do života nic pozitivního. Podívejte se na seznam 50ti nejbohatších Čechů dle časopisu Forbes. Mezi nimi najdete lidi, jejichž tváře jsou jen těžko dohledatelné a své soukromí si střeží jak jen to jde. 

Německý podnikatel Dieter Schwarz (majitel Schwarz-Gruppe, která vlastní Lidl a Kaufland) se ukazuje na veřejnosti tak málo, že existují jen dvě jeho fotografie, z toho jedna černobílá. Je na 23. místě nejbohatších lidí na světě. Petr Kellner je stejně neviditelný.

Popularita, otevřenost, vlastní osobní blog, vlastní YouTube kanál - to vše vám ale může přinést mnoho užitečného. Nemyslete si ale prosím, že budete hned Gary Vaynerchuk.  Ano, znají ho a sledují ho miliony na jeho YouTube, Twitteru, Instagramu atd. Otázka je, kolik takových lidí může vzniknout v ČR a kolika z nich to něco přinese.

Jak si definujete úspěch je na vás.

Chcete být slavní, internetová celebrita? Ok, řekněte si ale, k čemu vám to bude. A pokud zjistíte, že pro vás bude lepší místo toho pracovat na vlastním projektu, pracujte na něm. 

Mít úspěšný blog je otázkou týdne, pokud jste už reálně úspěšní. Málokdy ale úspěšný blog/sláva na internetu přináší reálný (business) úspěch. 

Líbil se vám článek? Budu moc rád, když se přidáte do newsletteru. Plánuji akci pro odběratele, přidáte se?