Malé změny, velké výsledky

Každý má jiný způsob práce, myšlení, fungování. Co je společné a funguje obecně je pravidlo, že malé změny přinášejí velké výsledky. Pokud byste přečetli denně 10 stran, což rozhodně není mnoho, přečtete tak tři týdny jednu knížku. Za celý rok je to 12 knížek což vám dá výraznou komparativní výhodu oproti ostatním.

Dnes jsem volal na O2 a nabízeli mi internet do mobilu za zvýhodněnou cenu 6 korun za den, velice dobrá taktika jak říct 180 Kč měsíčně, protože 6 korun za den zní jako výrazně menší částka. Když jsem byl nakupovat v CzechComputeru, obchodník který mi vydával zboží nabízel jestli nechci k tomu i flashdisk - další skvělý tah, princip kontrastu v akci. Malý flashdisk se zdá v porovnáním s velkým a dražším diskem do notebooku výrazně levnější. Proto najdete v supermarketech v oddělení alhoholu láhve které jsou cenově očividně mimo - vodka za několik tisíc mezi středním proudem. Ta láhev drahé vodky tam nesedí aby se prodávala, ale aby prodávala. Tím, že v regálu sedí její cenovka lépe se prodávají ty okolo, protože se zdají výrazně levnější.

Malé změny jsou motorem úspěšných organizací. Ať už se tomu říká jakkoliv - continuous improvement, kaizen.. vždycky jde o to samé. Lidi a zaměstnance, kteří vykonají jakýkoliv malý krok dopředu, je třeba dál motivovat a chválit. Většinou tyto malé nenápadné změny vedou k úspěchu - ty kdo stále řeší jednu krizi za druhou, jsou pod neustálým tlakem problémů většinou nejsou efektivní. Ti kdo jsou pod tlakem příležitostí jsou pouze více ambiciózní, vybrali si to.

Soustředění na příležitosti, velké cíle a malé změny může přinést velké výsledky.