Pět zvyků formující profesionály

Každý měsíc projdu několika pracovními schůzkami. Protože jsem mohl potkat opravdové profesionály, všiml jsem si několika zvyků, které je často spojují. Z tohoto vychází má představa profesionála (nehledě na obor) a deset zvyků, které by takový člověk měl mít.

  1. Profesionál chodí včas. Pokud nejste schopni dorazit na první schůzku včas, jak vám má potenciální zákazník věřit, že dodáte daleko složitější věci včas?
  2. Profesionál se na schůzku připravuje. Američané na to mají krásný pojem "to do your homework". Najít si druhou stranu na LinkedIn, projít na Googlu vše, co se druhé strany týká, přečíst si web druhé strany. To jsou základní věci. 
  3. Profesionál se umí soustředit. Odpovídat na emaily celý den je skvěle odvedená práce, pokud jste sekretářka nebo pracujete na zákaznické podpoře. Pro všechny ostatní je potřeba umět si vyhradit čas pouze na kreativní, těžkou práci. Můj kamarád měl skvělý zvyk začít práci dvěma hodina nepřetržité práce na nejtěžším úkolu dne. Bez telefonu, bez emailu, bez schůzek. Skvělý tip.
  4. Profesionál ví kdy skončit. Je snadné vybít si totálně baterky. Pokud chcete zůstat produktivní, nastavte hranice kdy skončíte s prací. Plánujte si v kalendáři volný čas a dovolené - pravidelně, jinak nejspíše časem kreativně vyhoříte.
  5. Profesionál odlišuje čas na hodnocení a čas na tvorbu. Pokud začnete svou práci kriticky hodnotit hned od začátku, nejspíše se nikam nedostanete. Je lepší začít hodinu dvě čistě pracovat a pak teprve hodnotit. Act- then reflect.

Jaký zvyk chcete pěstovat vy tento měsíc?