Šipka na beton mi rozsvítila v makovici

Kolo vám přijde jako bezpečný dopravní prostředek do první šipky na beton.

Do té doby jste si říkali, že se vám nemůže nic stát. Máte helmu na hlavě a to je přeci dostatečná ochrana před všemi nástrahami jízdy. Bojíte se spíš toho, že píchnete, než že byste spadli.

Pak hodíte svou první šipku přes zaseknuté přední kolo na beton. Jak letíte, s jistotou se smiřujeme se zlomeninou, v hlavě se vám promítne kus života a vy víte, že jízda na kole už nebude nikdy jako dřív.

Ve vteřině přijde rána. Tak tvrdá, že to někomu vyrazí dech. Je vám z toho fyzicky špatně, můžete být rádi, když si nepoškodíte nějaké vnitřní orgány.

V mém případě mi zapadlo přední kolo do kanálu, který je 100 metrů od domova. Trvalo mi to tedy ani ne minutu se brutálně vysekat na kole. Po ráně na beton se mi zatmělo před očima a já se pomalu zvedal. Bylo mi fakt špatně a ruka mě bolí ještě teď.

Pochopíte pak, že se pohybujete třeba stejně rychle jako motorkář, ale bez jakékoliv výbavy na vaši ochranu (na rozdíl od motorkáře) když nepočítám helmu.

Docela se mi ale rozsvítilo v makovici.

“Co můžu udělat proto, aby byla jízda na kole bezpečnější?” To byla první otázka, co jsem si položil. Nechal jsem si vyměnit pláště za výrazně bezpečnější a přilnavější (což jsem měl udělat už dávno), nechal jsem vyměnit pedály za výrazně širší, se kterými jsem na kole také jistější plus jsem se zařekl, že už nebudu nikdy vozit tašku přes řídítka či cokoliv jiného na řídítkách (což jsem pravidelně dělal). Také jsem si našel skvělou fyzioterapii, která mi pomáhá nejen od bolavých zad, ale i od bolavé ruky.

Riziko k životu patří. Pro mě bylo zásadní pochopit, že často je to právě jedna otázka, která vám pomůže změnit život k lepšimu.

Poprvé se objednat na fyzioterapii.

Objednat se na masáž.

Domluvit si nutriční terapii.

Zavolat do servisu na tuning vašeho kola ať je o fous bezpečnější.

Koupit si pořádné přední a zadní světlo na kolo.

“Co můžu udělat proto, aby byl můj život o kus lepší,” je otázka, kterou bychom si měli klást každé ráno.

A dostanete tak dobré nápady i bez toho, abyste se museli vyflákat na kole jako já.