Kolik to ponese? Jednoduchý způsob, jak zabít skvělý nápad.

Soustřeďte se na to, kolik z vašeho nápadu vytřískáte kačenek a váš nápad (i hodně dobrý nápad) můžete odpískat rovnou od začátku. Finanční odměny dobrých nápadů přicházejí pomalu. 

A slyším už váš hlas, který vám říká, že na prodeji jo-jo se prostě nedá vydělat. 

Ano, některé nápady jsou vyloženě špatné. A proto knížky o business modelech a strategii a modrém oceánu mají smysl. Pokud se ale překlenete přes hranici finančních sebevražd, dostanete do neznáma. 

Nikdo vám nemůže říci, kolik váš nápad ponese. A pokud si k tomu dáte nějaký velmi ambiciózní cíl (ať mi to nese sto tisíc korun měsíčně do dvou let), můžete to rovnou odpískat. Takový tlak na dokonalost vám nejspíše znemožní jakékoliv učení, jakýkoliv prostor pro zkoušení, testování a chyby (které nutně potřebujete). 

Ano. Udělejte si rozumnou strategii. Ano, udělejte si plán kolik byste tak chtěli. Soustředění pak ale dejte především do přidané hodnoty pro zákazníka a do jaké míry budete řešit reálné problémy. 

Peníze a sláva a vaše fotka na titulce - to vše přijde většinou daleko později.