Zaveďte opravdu skvělý program pro věrné zákazníky (skvělý!)
/Podívejme se na zákaznický program hotelů sítě Accor. Pokud jste v hotelích sítě spali více jak 60 nocí za rok (60 !) nebo jste v jejich hotelích utratili více jak 150 000 Kč (!!!), pak máte nárok na jejich druhý nejvyšší status a tím je Platinum.
Jednou jsem tenhle status měl (nasbíráno na šíleném maratonu služebních cest - na takové zákazníky se také cílí) a tak vím, co to obnáší.
Přiznám se, nic moc.
Firmy utrácí milionu, aby získaly nové zákazníky. Pak ale utrácí stokoruny, aby si udržely zákazníky stávající. To mi vadí. Chybí mi v takových programech opravdu užitečné či zajímavé benefity.
Dostanete vodu na pokoji zdarma, room upgrade, noviny na pokoj… děsná nuda.
Co byste jako hotel (pro business klientelu) mohli VIP zákazníkům nabízet:
- Letištní pick-up zdarma. 
- Soukromý fitness trenér na hodinu denně. 
- Rezervaci ve skvělé restauraci ve městě, kam se rezervace těžko shání. 
- Večerní procházka městem s fundovaným průvodcem. 
- VIP welcome package na pokoji, kdy každý hotel by měl vlastní unikátní suvenýr. Pro některé by z toho pak byla zajímavá hra sbírání těchto VIP dárků/suvernýrů. Dalo by se to spojit s další hrou. 
- Skvělé kafe ráno zdarma s sebou do práce (prosím!!). 
- Masáž zdarma jednou za pobyt. 
- Lokální přednabitá SIM karta s daty zdarma k nabídnutí (např. mimo EU velice užitečné) 
- Online VIP check-in tak jednoduchý, že o něm prakticky nevíte 
- Káva zdarma po celý pobyt. 
Tohle je můj seznam, je to spíš inspirace. Pokud někdo utratí ve vašem hotelu sto tisíc, neváhejte za něj utratit klidně dva tisíce v bonusech za pobyt.
Neznám kavárnu kromě Starbucks, která by měla zajímavý zákaznický program. Ani Starbucks nemá skvělý, ale už máte ve zlatém statusu topping a rostlinné mléko vždy zdarma.
Naprostá většina kaváren se místo toho zmůže maximálně na 9+1 káv zdarma, nebo 7+1 pokud si myslí, že jsou štědří.
Nuda, můžete nabízet kurz kávy pro lidi se 100 kávami na kontě a víc, sadu hrnečku a podšálku pro zákazníky se 70 kávami na kontě apod.
Váš zákaznický program pro opravdu věrné zákazníky musí být zajímavý a užitečný.