Informace v akci a hodnota aktivity

Když jsou knihkupectví nacpané výbornými knížkami o podnikání, ekonomii i účetnictví. Když jsou weby plné užitečných informací a Wikipedia je přetéká hodnotnými fakty, memorování faktů má daleko nižší cenu. Fakta jsou dostupná do dvou vteřin na vašem smartphonu.

Čím dostupnější informace, tím nižší je jejich hodnota. Naposledy jsem v Anglii nakoupil dvě skvělé knížky o managementu a strategii od Financial Times Publishing za polovinu ceny, byly v akci. To nejlepší o strategii a managementu za pár liber. Informace jsou levné, dostupné. O to větší hodnotu má vaše aktivita.

Co uděláte se získanými informacemi?

Budoucnost není v tom naučit se nazpaměť všechnu povinnou literaturu každého předmětu, který jste měli na vysoké. Umění vybrat ty důležité informace, využít je v praxi a soustředit se na akci je daleko cennější.  Ten kluk od kopírky u vás v práci se nevypracoval do top managementu, protože přečetl spoustu knížek. Vypracoval se tam – nevyčetl se tam, nenabrainstormingoval se tam ani se tam pozitivně nepromyslel.

Najděte užitečné (a levné) informace, vytvořte z nich něco, co lidé chtějí. Opakujte tenhle proces. Pokud něco nefunguje, zkuste to znovu. Nesázejte ale nikdy na fakta. Ty budou vždy v akci. Aktivita, nadšení a iniciativnost – ty nebudou nikdy v akci.