Jak se ztratit v metru (a ve vašem projektu)

Všechny vaše ukazatele mohou být správné. Vaše firma může vydělávat, můžete plnit cíle, může být na správně cestě. Pokud ale nehlídáte to kde jste s tím co je venku, může být vše úplně jinak, než si myslíte.

Jel jsem dnes metrem a stalo se to, co dokáže pár cestujících dobře zmást. Vůz metra hlásil a ukazoval na informačních tabulích názvy zastávek vždy o jednu napřed. Na každé zastávce tak vždy vystoupilo pár lidí, kteří se rozhlédli, uvědomili si že jsou špatně a zase zalezli zpět. Daná situace se opakovala na každé zastávce. Zastávka Muzeum. Jdu ven. Sakra, to ale není Muzeum. Něco je špatně, jdu zpět. 

A na každé zastávce vedl tenhle interní rozhovor jiný cestující, když zjistil, že musí zpět do metra. 

V čem byl problém? Málokdo z těch co vystoupili špatně sledoval situaci okolo. Díval se tam, kam byl zvyklý. Řídil se podle toho, co vždycky - podle hlášení, podle jeho vlastních ukazatelů. Nikdy se nespletli ale ti, kteří vystupovali podle toho, co viděli za zastávku.

Když potřebujete znát jak se daří vašemu podnikání, vašemu projektu - vždy ho kontrolujte ne pouze podle vašich kritérií, podle toho kam se vy díváte, ale podle toho jak ho vnímají vaši zákazníci. Jak váš projekt vnímají ti, kterých se týká. Potřebujete lidi, kteří mají oči otevřené. 

Můžete na každé zastávce špatně vystoupit a zase se vrátit zpět. Zůstat nastavený v autopilotu. Anebo se můžete dívat po tom, kde doopravdy jste. A hlídat si jestli jste tam, kde chcete být. Lepší mít oči otevřené, než oči přilepené na tabuli (KPI, tržbách, nákladech).